Ben Huisjes

Ben Huisjes begon al op vroege leeftijd te tekenen en is daar tot op de dag van vandaag niet mee gestopt. Het tekenen zit hem zogezegd in het bloed. In 1992 besloot hij Ben Art Work in het leven te roepen.

Dat bleek een goed besluit want in de jaren sinds de oprichting vonden vele bedrijven, uitgeverijen en instellingen de weg naar Ben Art Work waaronder KPN, Shell, NUON, Strukton, Malmberg en vele anderen.
Ben Art Work is aangesloten bij de Beroepsorganisatie Kunstenaars (BOK), Vereniging van Professionele Portretartiesten (En Profil) en bij de Verenigde Oostindische Inkt Compagnie (VOIC).
Door het gebruik van een veelheid aan de modernste technieken en materialen is Ben Art Work hèt adres voor karikatuurtekeningen, cartoons, cartoonvisualisering en strips.

Realist

Ben Huisjes is ook een realist. Een goed gelijkend portret in potlood, grafiet of pastelkrijt behoort tot één van de mogelijkheden. Daarnaast leerde hij de techniek van het fijnschilderen (olieverf of acryl) en aquarelleren van de bekende Hoogeveense kunstschilder Joop Nijmeijer. 

Het vervaardigen van een realistisch portret behoort daarom zeker tot de mogelijkheden van Ben Art Work.

Karikaturist

Ben Art Work geeft gezichten dat komische tintje wat nodig is.

Zoekt u wat origineels op uw feest of evenement? Met meer dan 25 jaar ervaring weet Ben Art Work de juiste sfeer te creëren en in een minuut of tien een treffende karikatuur van uw gasten op het papier te toveren. Meestal in zwart-wit, met een handige marker of viltstift, maar het kan ook in potlood of in kleur!

Digitaal tekenaar

Helemaal 'hot' is natuurlijk de mogelijkheid om de karikaturen digitaal te tekenen! Ben Art Work draait er zijn hand niet voor om. Digitaal karikatuurtekenen gebeurt op een vaste plaats met 2 of 3 stoelen, in de buurt van een stopcontact, voor de noodzakelijke apparatuur die ik zelf meeneem.

Hier kunt u om de beurt poseren, alleen of met z'n tweeën.
 
De digitale karikaturen worden in kleur gemaakt  d.m.v. een drukgevoelig tekenscherm. De karikaturen ontstaan nog steeds op dezelfde manier zoals bij het 'normale' tekenen op papier, echter door het 'digitale-tekenpapier' heeft het resultaat een nog grotere impact bij het publiek.
In de standaard situatie kunnen de omstanders op twee manieren meekijken, over de schouder van de tekenaar op het tekenscherm en achter/rondom het model kijkt het publiek op een 17inch scherm van een laptop.
Om het spektakel nog verder te versterken is het mogelijk om een beamer of plasmascherm op de apparatuur aan te sluiten.